Beetje B.A. Las Grutas, Puerto Madryn en San Carlos de Bariloche

6 november 2013 - Bariloche, Argentinië

Ik heb al heel wat afgereisd, en dit is nog maar het begin. Buenos Aires heb ik alweer een tijdje achter me gelaten. Het was echt een super leuke stad, waar volgens mij altijd wel iets te doen is. Uitgaan doen de Argentijnen pas vanaf 2 uur, maar dan gaan ze ook tot 7 of 8 uur 's ochtends door. Na B.A. stond Las Grutas op het programma. Een heel klein dorpje aan het strand dat nog niet ontdekt is door veel toeristen. Het heeft 2 verharde wegen, tussen half 2 en 5 uur doet iedereen de siesta en de mensen keken ons in het begin een beetje verbaasd aan. Het was echt een oase van rust na B.A. Je kon gewoon de straat oversteken zonder bijna aangereden te worden. Het strand was echt schitterend en ipv duinen hadden ze kliffen waar ook papagaaien in nestelden.

De volgende stop was Puerto Madryn. Daar komt iedereen naartoe om de walvissen te aanschouwen. Dus Pieter en ik zijn de eerste dag natuurlijk gelijk de zeeolifanten gaan bewonderen. Het zijn indrukwekkend grote beesten, die de hele dag geen ruk doen. Ik ben nog wel achterna gezeten door een zeeolifant, omdat ik haar niet had gezien. De tour om bij de zeeolifanten te komen was ook wel heel speciaal. Het regent echt maar paar dagen per jaar in Puerto Madryn, natuurlijk net waneer we aankwamen en op de dag dat we de zeeolifanten gingen bekijken. De onverharde wegen veranderen dan in modderpoelen en zelfs met een 4x4 jeep was het lastig rijden. Maar dat alles viel in het niet bij de walvissen. De dag daarna gingen we namelijk met een boot de walvissen bekijken. Van alle verhalen die we hadden gehoord, hadden we hoge verwachtingen. Het was echt geweldig. We hebben een grote wateracrobatenshow gezien. Walvissen die uit het water springen, die naar ons zwaaien met hun staart en vin. Het was nog mooier dan alle beelden van Earth, Life of welke natuurdocumentaire die ik ooit heb gezien. Een babywalvis raakte zelfs bijna de boot aan. Daarna zijn we nog met een tour over Peninsula Valdes gegaan, dat was ook heel gaaf. Een enorme hoeveelheid beesten gezien en naar een plek gegaan waar die ochtend nog orca's waren gezien. Die hebben we helaas gemist. Maar het was een perfecte dag                                                                 De dag daarna zouden we een fiets huren en naar een strand met zeeleeuwen gaan, maar toen ben ik bestolen terwijl ik onder de douche stond. Dat verpestte de hele dag. Mijn mobiel en Ipod waren gelukkig de enige dingen die waren gestolen, van Pieter niks en van onze kamergenoot de camera en mobiel. Aangifte gedaan in het spaans met de Argentijnse politie die meer geintereseerd waren in of wiet in Nederland nu wel of niet legaal was. Maar uiteindelijk is dat ook gelukt. Diezelfde avond zijn we vertrokken naar Bariloche.

Bariloche is echt een paradijs op aarde. Het uitzicht vanuit mijn hostel is adembenemend en het weer was ook goddelijk. Op de dag dat we hier aankwamen zijn we gelijk een kleine wandeling gaan maken. Blijkbaar hebben we op een uitzichtspunt gestaan dat volgens National Geographic het mooiste uitzichtspunt in de wereld is. Ik was mijn fotocamera vergeten, dus ik heb geen bewijs. Maar het was wel schitterend. De dag daarna zijn we naar parque nacional gegaan. Ook super mooi, nog in een bergmeer gezwommen met ijskoud water. Ook weer schitterend uitzicht gehad en we zijn weggerend voor een hond die helemaal gek werd toen hij ons zag. Gister hebben we een 7uur lange wandeling gemaakt met 2 Noren, 1 Spanjaard. Tot nu toe de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt. Het begin was niet zo spectaculair, maar vooral boven op de berg... WAUW! Ik heb er foto's van gemaakt, maar die zijn bij lange na niet zo mooi als het echte plaatje.     Vandaag is het een beetje rotweer, keiharde wind en een beetje regen. Misschien ga ik zo nog op pad, misschien niet.

Ik had me voorgenomen om elke week een kort stukje te schrijven, dat is niet gelukt xD. Vanaf nu ga ik het weer proberen.

Tot volgende week (hopelijk)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    6 november 2013
    Mooi verhaal! Foto's zijn niet belangrijk, vooral lekker veel zelf blijven kijken en genieten!
  2. Stijn Muntjewerff:
    7 november 2013
    Ja dat doe ik zeker, eerst een halfuur met open mond genieten en dan bedenk ik vaak dat ik ook nog even een foto wil maken.
  3. Jan:
    7 november 2013
    In die open mond kun je dan beter een lekker ijsje, empanada, lomo de bife of cerveza proppen en als je dan nog tijd over hebt....
  4. Jan-Willem:
    7 november 2013
    Hee Stijn. Nog maar net aan de reis begonnen en al zoveel gezien! Keigave foto's, zeker die met de logge zeekoeien, zo dichtbij. Dus naast je reisverhaal op je blog zetten, lekker veel foto's schieten.
    (Nog steeds de tip om de datum op je foto toestel effe in te stellen, het nu nog steeds Januari op je toestel.)
  5. Jan-Willem:
    7 november 2013
    Herstel: bij de laatste foto's staat de datum goed!
  6. Oma en opa:
    11 november 2013
    Geweldig Stijn wat je in zo'n korte tijd allemaal al hebt gezien en meegemaakt. Dat is nog eens wat anders dan braaf studeren! Pas goed op jezelf ( en op je spullen)!
    Opa en oma
  7. Stijn Muntjewerff:
    22 november 2013
    He Opa en Oma
    Haha, ja ik sta er zelf ook wel versteld van. Ik ben wel blij dat ik alles ook nog voor mezelf in een notitieboekje opschrijf want anders vergeet ik de helft weer. Ik heb wel het gevoel dat ik een spoor van spullen achterlaat, maar ik let goed op.
    Kus Stijn