Buenos Aires

20 oktober 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Hier dan een nieuw lang verwacht verhaal. Na een lange reis met het vliegtuig, 14u!!, kwam ik aan in Buenos Aires, Argentina. Daar besloot ik samen met een spanjaard de stadbus naar mijn hostel te nemen. Na 2uur door alle buitenwijken van Buenos Aires te hebben rond gereden, kwamen we aan bij het hostel. Ik was helemaal gebroken en ben gelijk gaan slapen, terwijl Pieter in de woonkamer de tango aan het dansen was.

De volgende dagen hadden we ´s ochtends spaansles. Mijn klasje is onwijs gezellig en allemaal van hetzelfde niveau, namelijk 0. In de middagen spelen Pieter en ik toeristje. We zijn nu al bijna 1 week in de stad en nog steeds moeten we nog de helft zien, het is gigantisch. San Telmo is tot nu toe de leukste wijk met veel restaurants en barretje en het is vlakbij. We zijn ook naar la Boca geweest, qua toerisme doet het niet onder voor Kinderdijk, maar het is ook echt een heel leuk wijkje. Gister zijn we uitgeweest in Palermo, dat is totaal anders. Heel modern en trendy.

Pieter en ik hebben ons ook verdiept in de Argentijnse cultuur: wijn en veel vlees! We hebben pas 1 keer steak gegeten, maar de hoeveelheid maakte dat allemaal goed. We hebben ook wijnproeverij gehad, met de topwijnen van Argentinië. Dat was ook fantastisch. Vanmiddag ga ik me nog verder in de Argentijnse cultuur verdiepen, ik ga naar voetbalwedstrijd!

Zoals zoveel dingen in Argentinië werkt ook deze computer maar half, de usb ingang werkt niet. De foto´s volgen later.

CHAU

1. Jan:
    20 oktober 2013
    Que buena tu primera historia! Espero que tu disfrutas todas las cosas argentinas: los vinos, les carnes, el tiempo, la gente, la quapas y las professoras lindas en tu escuelas.
  2. Jan-Willem:
    20 oktober 2013
    Fijn om te horen dat je het leuk hebt. Wij zijn heel benieuwd jouw foto's. Het lijkt ons ook een gave stad. Heb jij al de tango gedanst?
  3. Bomma:
    31 oktober 2013
    Zojuist heb ik al een stukje geschreven en dat is weg ?? en misschien aangekomen ! maar hier komt het opnieuw.
    We kunnen ons voorstellen dat je na 14 uur vliegen en 2 uur bussen het helemaal gehad had. De volgende dag was all ellende natuurlijk vergeten toen je de metropool ging ontdekken.
    Boca met zijn opgeschilderde op elkaar gestapelde huizen voor de toeristen, zijn stadion ( waar wij een stads-derby hebben gezien ! ) maar ook zijn sloppen, is echt een belevenis.
    San Telmo, we kunnen ons voorstellen dat je daar verliefd op wordt, nu nog streat-dansing in een echte tango buurt en je hebt je B-A doop gehad.
    Groetjes en wij heerlijk genieten van zo'n reisblog, top!!
    Bonma en Bonpa